יום חמישי, 1 בנובמבר 2012

גילדת קוקוס טבעונית ותפוחים ממולאים

שלום לכם יקירי המדור!
אחרי יותר מידי מתמטיקה, אני כאן כדי לדבר על מה שבאמת מעניין...אוכל!


והפעם..........גלידת קוקוס ותפוחים אפויים!



התפוחים עם הגלידה הם השידוך הכי מוצלח שאפשר למצוא היום בשוק...
(עם סיכויים של תשע מעשר למערכת יחסים ארוכה ועמוקה!)

ולגבי התמונות...התצלומים הם עוד טרם החלטתי האמיצה לפרס כאן, ככה ש... התמונות לא עושות חסד עם המדוברים...יש להם אופי נפלא, וגומות חן שלא רואים בתצלום!(;

נתחיל מהגלידה, כי היא מצריכה הרבה תשומת לב...היא האישה בקשר(;

והודעה מראש- צילמתי את הגלידה בתוך הפריזר, כשתהליך ההתקשות עוד לא הושלם (גיל ההתבגרות...) ככה שזו הסיבה לחוסר בפוטוגניות...
במציאות היא מלבבת יותר...

לגלידה:

פחית קרם קוקוס
1 שמנת צמחית לבישול
2\1 כוס סוכר (עדיף חום)
1 כף טחינה
1 כף סילאן (אפשר אפילו לוותר, הגלידה מתוקה בפני עצמה)







ולהכנה:

מבשלים על אש קטנה את קרם הקוקוס, השמנת והסוכר, עד שהסוכר נמס.
מצננים.
מוסיפים את הטחינה והסילאן, ובחושים לערבוב מלא.
מעבירים לשקעי סיליקון.
אני מוצאת את שקעי הסיליקון בצורות הכי נחמדים, כי הם נותנים טקסטורה מעניינת לגלידה...
אני על הלכתי גם על שקעים בצורת "דונאט" עם חור במרכז, וגם על  שקעים רגילים... פשוט כי לא היה ל יותר שקעים מיוחדים(:




מכניסים את הגלידה להקפאה לפחות לשש שעות...
ובתור סקרנית ידועה- הגלידה כנראה לא תהיה מוכנה לפני, אבל מי יודע, אולי לי התארך הזמן כי כל שעה הצצתי לראות אם "היא כבר מוכנה אולי?!"




ובינתיים... מכינים את ה"גבר" שבקשר...
אמנם תהליך ההכנה קצר בהרבה, אבל גם פה צריך לקלף ולהשרות (; 
(וכן, אני רק בת שבע עשרה, ולא, אני לא יודעת כלום מהחיים שלי;)


ולפירוט...

לתפוחים האפויים תצטרכו:

10 תפוחים (לעשרה סועדים...או לחמישה אוהבי תפוחים...או כל קומבינציה אחרת:)
1 כוס שקדים שהושרו במים חמים, עד שהקליפה מוסרת מהם בקלות
4 כפות ממרח שוקולד חרובים (או ממרח תמרים, לאניני טעם...)
4\1 כוס מים
תבלינים- קינמון, ציפורן...


ל"רוטב":

2 כוסות מים או 2 כוסות יין לבן מוסקט (או כוס וכוס...)
מיץ לימון מחצי לימון
2 כפיות קינמון



ו..להכנה:

מגלענים את התפוחים, ומטפטפים מיץ לימון על החלק שהריק, שלא ישחיר.
על מת שהתפוחים יהיו יציבים, "מיישרים" את החלק התחתון שלהם. חותכים חתיכה קטנה, שתמנע מהמילוי לנזול בעת האפייה.
מקלפים את השקדים.
טוחנים במעבד מזון, עד שמתקבלת תערובת אחידה.
מוסיפים את הממרח והתבלינים, ומערבבים (אפשר בידיים, אבל אני בחרתי במעבד מזון...טיפוסי:)

מסדרים את התפוחים בתבנית (אני הלכתי על פיירקס, ואז לא צריך לשמן...).
ממלאים התפוחים במילוי.

מערבבים את כל ה"רוטב", ושופכים מעל התפוחים.
זה גם מוסיף להם טעם, וגם מוסיף נוזלים, וכך מונע מהם להתייבש באפייה.

אופים את התפוחים ב180 מעלות, כחצי שעה.




את השילוב המוצלח הזה מומלץ להגיש כשהתפוחים לוהטים והגלידה קפואה.

יעידו בני הבית וכרסם המתהלכת בין שיניהם- אין כמו הזיווג הקדוש!

ולידיעה משמחת יותר או פחות- שמתי לב שגלשתי רק לנושאי בישול...
מבטיחה להעלות לפה גם שאר פרוייקטים מהנים, כמו "עשה זאת בעצמך", ושאר יצירות...
טעימה קלה מהמדובר...


סתם "מכיל מתכונים" קטן וחמוד שהכנתי...
("מכיל מתכונים"?!?!?!? שמות יתקבלו בברכה!)
אחרי הרבה (מאוד ) חיפושים של דבר כזה בכל רשת אפשרית (כמתנה לחתונה...) החלטתי בלית ברירה להכין בעצמי...
אני ממש לא מתחרטת- יצא יותר טוב משדמיינתי!
(זו לא המתנה לחתונה, זו מתנת סוף שנה למחנכת שלנו שנה שעברה, את הזו של החתונה אני לא מוצאת כרגע...)



ובבקשה- אם נהניתם- ספרו לחבריכם, ואם לא...טוב נו...אני משתדלת(:

וסתם כי אני נחמדה...
הנה אני(:

הייתי חייבת(;

שבת שלום חברים!
spread the word!

אין תגובות: