יום שני, 15 באוקטובר 2012

סושי טבעוני

ארוחה בסגנון יפני !
הפעם, בשישי, הלכנו על הסגנון המזרחי המרוחק...


כששומעים "סושי", זה אוטומטית מתקשר לדגים, ביצי דגים (שאגב זה, בפוסט אחר, כדורי טפיוקה הם חיקוי אדיר לקוויאר...), ועוד שרצים.
היות ואצלנו לא נכנסים אורחים שכאלה, צריך להיות קצת יותר יצירתיים!
התחלנו עם דפי הנורי המסורתיים, עם האורז המיועד לסושי, ושם קצת התפרענו.

לאורז שמספיק לארבע דפי נורי:
2 כוסות אורז שמיועד לסושי
2.5 כוסות מים
4 כפות חומץ אורז יפני (אני לא השתמשתי כי לא היה, ויצא נהדר)
2 כפות סוכר
0.5 כפית מלח

אופציונלי- להוסיף כפית אבקת מרק אורגני, צובע את האורז בגוון לא שגרתי (צהוב) ונותן טעם נהדר.

מבשלים את האורז (מכוסה! בפעם הראשונה שהכנתי סושי לא כיסיתי, ויצא שמיליתי במצטבר ליטר מים, כי המים כל הזמן התאדו...) עד שהוא נהיה רך (אבל לא דביק!)
החומץ הוא לא לבישול, הוא עוזר להפרדת הגרגירים!
לוקח בערך רבע שעה, אבל תלוי בגובה האש...
מומלץ להשגיח.
מקררים את האורז, ומערבבים עם החומץ.
עכשיו האורז מוכן לגלגול.




למילוי:
כל ירק שעולה על דעתכם, פרוס לרצועות דקות.
אם שמים אבוקדו, מומלץ לטפטף עליו לימון ולשים איתו בצל סגול, הבצל הסגול מונע השחרה.



הכנה:
פורסים אצה על מחצלת הסושי, כשהצד המחוספס פונה כלפי מעלה.
מפזרים אורז בצורה שווה על האצה, ומשאירים את הקצה המרוחק של האצה ללא אורז (איתו נסגור את הרול).
מעל האורז מניחים את הירקות, בצד הקרוב אליכם.
מתחילים בגלגול הסושי.
אל תחזרו על הטעות שלי- לא, לא מגלגלים את מחצלת הסושי לתוך הסושי!
מקפידים להעזר בה על מנת לגלגל את האצה עם המילוי, אבל לדאוג שהמחצלת לא נכנסת לתוך הרול.
את קצה האצה (זה ללא האורז) מרטיבים, במים או כל נוזל אחר (אני הרטבתי עם מיץ אננס...:)
כשמגיעים לסוף הגלגול, "מדביקים" את האצה לעצמה (מסובך? תנסו, זה לא נורא).


פורסים את הרול לכ-6 חתיכות.

אם נשאר לכם אורז ואצות, כמו שלי נשאר, אפשר לעשות כדורי אורז דחוסים, עליהם לשים פרוסות מרצועות הירקות, ולסגור עם חתיכה ארוכה ודקה של דפי נורי. רק לא לשכוח להדביק את אצת הנורי לעצמה עם מים.


מומלץ להגיש עם רוטב סויה...

היום לא נשאר לי הרבה זמן לכתוב על יצירה וכדומה, כי אני מפיקה (בפועל, לא בפועל הכל) את הבת מצווה של אחותי (אחראית על- הזמנה: עכשיו בצילומים, על מצגת, על מוזיקה, על צוות מלצרים, על עיצוב, על אוכל...ועל נקיונות ...!:)
אני מאוד נהנית, אבל זה לא מותיר לי הרבה זמן לכתוב...





2 תגובות:

Sivi Gold אמר/ה...

Amazing....
looking forward for more posts....
i love your style

שיר אמר/ה...

thank you very much!
where are you from?
cause if you dont read hebrew Id be happy to write some in english...
come again soon!